قهوه چی
قهوه چی
قهوه‌ خانه دیروز کافی شاپ امروز

قهوه خانه دیروز کافی شاپ امروز

قهوه خانه دیروز کافی شاپ امروز قهوه خانه (به انگلیسی: coffeehouse)، کافی‌شاپ (به انگلیسی: coffee shop)، یا کافه (به فرانسوی: café) به مکان‌های مشابهی گفته می‌شود

که در آن‌ها در درجه‌ی اول قهوه سرو می‌شود. یک قهوه‌خانه ممکن است نوشیدنی‌های دیگر و وعده‌های سبک نیز سرو کند. همچنین، بسیاری از قهوه‌خانه‌ها در خاورمیانه یا در محله‌های مهاجران از خاورمیانه در کشورهای غربی قلیان نیز سرو می‌کنند.

در حالی که کافه ممکن است به قهوه‌خانه یا چای‌ خانه اشاره کند، واژه‌ی «کافه» معمولاً به رستوران‌های کوچک و ارزان (به انگلیسی: diner) اشاره دارد.

اولین قهوه‌خانه‌ها در قرن پانزدهم میلادی در شبه‌جزیره عربستان پدیدار شده و در قرن شانزدهم میلادی به نواحی تحت فرمان امپراطوری عثمانی و دودمان صفویان گسترش یافتند. قهوه‌خانه‌ها به مکان‌های ملاقات پرطرفداری تبدیل شدند که مردم برای نوشیدن قهوه، صحبت کردن، انجام بازی‌هایی مانند شطرنج و تخته نرد، شنیدن داستان‌ها و موسیقی، و بحث در مورد اخبار و سیاست در آن‌ها جمع می‌شدند.

از نظر فرهنگی، قهوه‌ خانه‌ها مراکز تعاملات اجتماعی هستند. قهوه‌خانه‌ها برای مشتریان خون مکان گردهمایی، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، سرگرم کردن یکدیگر، و گذراندن وقت را فراهم می‌کنند. با توسعه‌ی وای-فای قهوه‌خانه‌ها به مکان‌های دسترسی به اینترنت هم تبدیل شده‌اند.

کافه یا قهوه‌خانه (به فرانسوی: Café) محلی است عمومی که در آن نوشیدنی گرم و سرد و گاها غذاهای سبک عرضه می‌شود. کافه در برخی از کشورها جایی برای معاشرت و گفتگوی مردم است..

از سال ۱۳۶۰ کافی‌شاپ‌ها جای چایخانه‌ ها را تنگ کردند. در چایخانه‌های ایران به‌جای سرو قهوه بیشتر چای، ق ل یان و انواع غذاهای سنتی ایرانی با موسیقی زندهٔ ایرانی ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *