قهوه چی
قهوه چی
برشته کاری قهوه بُن‌ مانو

برشته کاری قهوه بُن‌ مانو

برشته کاری قهوه بُن‌ مانو

 

داستان بن مانو  از کجا شروع شد؟

از تیمی سه نفره تا خانواده‌‌ای 200 نفره

داستان بن‌مانو داستان رشد بذر قهوه است؛ همان بذری که از دل خاک جوانه زد و در تمامی این سال‌ها با ذوق زیر نور خورشید نشست تا قدش بلند و بلندتر شود.

بذر ما در یکی از روزهای گرم اولین ماه تابستان کاشته شد و ریشه آن هر روز در خاک محکم‌تر شد تا درخت آن به ثمر بنشیند.

سال‌های زیادی گذشت، ما در کنار شما رشد کردیم و علاقه مشترک‌ مان یعنی قهوه، انگیزه گفت‌وگوهای بسیار و دست یافتن به یک ماموریت واضح و مشخص شد: خلق تجربه‌ای یکتا از نوشیدن قهوه‌ای تازه برشت و باکیفیت.

 

برشته کاری  لایت یا روشن قهوه :

رنگ، دانِ قهوه در این درجه از برشته‌کاری، قهوه‌ای روشن همانند رنگ دارچین است. نسبت به سایر درجات برشته‌کاری، میزان اسیدیته در این رست، بالاترین میزان است و بادی قهوه سبک‌تر و خصوصیات عطری و طعمی قهوه بیشتر حفظ شده است. به دلیل رست کمتر شیرینی متوسط و تلخی کمتری نیز دارد.
دمای 196 تا 205 درجه سانتی‌گراد به مدت 7 دقیقه برای انجام رست روشن لازم است.

 

برشته کاری متوسط یا medium roast

در رست متوسط یا (medium roast) دان قهوه به رنگ قهوه‌ای متوسط یا کمی تیره درآمده و شیرینی زیاد و تلخی متعادل است و مورد پسند اکثر مردم است و به همین علت این مرحله از رست را (city roast) نیز می‌نامند.

در این درجه از رست، بادی سنگین‌تر است و طعم گَسی قهوه کمتر احساس می‌شود.میزان کافئین نسبت به دان قهوه‌های تیره‌تر، بیشتر است. دمای مورد نیاز نیز 210 تا 219 درجه سانتی‌گراد به مدت 9 الی 11 دقیقه است.

 

برشته کاری متوسط – تیره

این درجه از رست، اولین مرحله پدیدار شدن روغن قهوه است. بادی قهوه سنگین‌تر و طعم آن به تلخی بیشتر می‌رود. دما موردنیاز ۲۲۵ تا ۲۳۰ درجه‌ سانتی‌گراد است. به این مرحله از رست قهوه، مدیوم دارک (medium dark roast) نیز می‌گویند.

 

برشته کاری تیره

هرچه میزان رست بیشتر باشد. میزان کافئین کمتر و تلخی بیشتر می‌شود. به همین علت در مرحله dark roast کافئین به کمترین مقدار و تلخی و روغن قهوه به بیشترین مقدار می‌رسد. رنگ دان قهوه تیره مانند شکلات و یا حتی سیاه است. دما مورد نیاز ۲۴۰ تا ۲۴۵ درجه ‌سانتی‌گراد است.

 

محصولات

نورسکا
کپسول اسپرسو
اسپرسو
قهوه فوری
پودرهای ترکیبی

برخی از محصولات بن مانو :

پودر قهوه اسپرسو آرتیمان
۷۰ درصد عربیکا و ۳۰ درصد ربوستا
عطر و طعم مرکباتی و کاکایویی
کافئین بالا

پودر قهوه اسپرسو پریسکا
۸۰ درصد عربیکا و ۲۰ درصد ربوستا
طعم کارامل، عطر گلی و ادویه‌ای
کافئین متوسط

پودر قهوه اسپرسو مانوکا
۱۰۰ درصد عربیکا
طعم ملایم و میوه‌ای
کافئین متوسط

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *