قهوه چی

کار در رستوران

وبلاگ

۲۶ خرداد ۱۴۰۰
قهوه چی
کار در رستوران

کار در رستوران

کار در رستوران

نانوا :

نانوا یا شاطر یا خَبّاز کسی است که نان می‌پزد و می‌فروشد. ممکن است علاوه بر نان، بیسکویت، کیک و… نیز درست کند.

اولین گروه از مردمانی که به پخت نان مشغول شدند مصریان باستان در ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد بودند.

کار در رستوران : وبسایت کاریابی آنلاین

یونانیان باستان از اجاق های محصور شده با آتش چوب استفاده می کردند. جوامع معمولاً نان را در یک اجاق بزرگ میپختند

خانوارهای بزرگ در رم معمولاً نانوایان خاص خود را داشتند در آن زمان ، بیشتر مردم نان خود را می پختند اما نانوایی ها (پاسترینا) در سراسر شهر محبوب بودند.

و کشف کردند که افزودن کف آب*ج*و به خمیر نان باعث تهیه نان خوب خمیرمایه شده و نشان دهنده استفاده از مخمر کنترل شده برای خمیر نان است

هر رستورانی بر اساس بزرگی می تواند از ده تا ده ها نفر پرسنل داشته باشد. کاری که شما باید برای برداشتن این قدم مهم بردارید، تهیه یک لیست از عناوین شغلی مورد نیاز رستوران خود بر اساس اولویت است.

مشاغل رستورانی در سه بخش عمده دسته­ بندی می­شوند:

کارکنان سالن ، کارکنان آشپزخانه و مدیران

کارکنان سالن رستوران :

این دسته شامل مشاغلی می­باشند، که در ارتباط مستقیم با مشتری­ها هستند. برای مثال؛ مدیر سالن، میزبان، گارسون، صندوق­دار، مسئول میز جزء مشاغل در صحنه در یک رستوران محسوب می­شوند.

کارکنان آشپزخانه رستوران:

این دسته شامل مشاغلی می­باشند، که در ارتباط مستقیم با مشتری­ها نیستند و به طور کلی توسط مشتری­ها دیده نمی­شوند. از مشاغل پشت صحنه در یک رستوران می­توان به؛ سرآشپز، آشپز، کمک آشپز، مسئول خرید، ظرف­شور و نظافتچی اشاره کرد.

مدیریت رستوران :

مدیران یک رستوران معمولاْ در بخش­­های مختلف یک رستوران در رفت و آمدند. مدیر کل، مدیر شیفت، دستیار مدیر کل و حسابدار از عناوین مدیریتی یک رستوران محسوب می­شوند.

مدیر کل یا سوپروایزر  :

اگر قصد دارید یک مدیر برای رستوران خود استخدام کنید، یا یکی از کارکنان تان را به پست مدیریت ارتقاء دهید، حواستان باشد که این یک عنوان شغلی منحصر به فرد و بسیار مهم است. این شخص باید صلاحیت لازم برای مدیریت یک رستوران و کارکنان را داشته باشد، چرا که تصمیم گیری نهایی در خیلی از امور توسط این شخص صورت می­گیرد. داشتن تخصص در زمینه مدیرت رستوران، مدیریت نیروی کار و مهارت­های روابط عمومی با کارکنان و حتی مشتریان از حداقل ملزومات یک مدیر رستوران خوب است.

دستیار مدیر کل:

این فرد معمولاْ اموری را که مدیر کل وقت انجامشان را ندارد، به سرانجام می­رساند. داشتن تجربه سه تا پنج ساله دستیاری در رستوران، دانش رستوران داری، مهارت بالای مدیریت و سازمان­دهی، تجربه مدیریت نیروی انسانی و مهارت­ های روابط عمومی از ملزومات یک دستیار مدیر خوب است.

سرآشپز رستوران :

سرآشپز در واقع منوی هر روزه رستوران را تعیین می­کند، دستورات لازم جهت تهیه مواد اولیه هر روز را ارائه می­دهد و مدیریت کارکنان آشپزخانه را به عهده دارد. این فرد باید تجربه بالایی در آشپزی، مدیریت آشپزها و کارکنان بخش آشپزخانه داشته باشد. همچنین ذوق و تبحر کافی در انتخاب بهترین منو جهت رونق کسب و کار یک رستوران از ملزومات یک سرآشپز خوب بودن است.

میزبان یا هاست : ( خوش آمد گویی )

در هر رستوران، اولین شخصی که مشتری با آن روبرو می­شود میزبان یا هاست است. این شخص که به مشتریان خوش­آمد می­گوید و آنها را در بهترین بخش رستوران متناسب با تعداد نفرات و وضعیت رزرو قرا می­دهد، باید موجه و خوش ظاهر باشد تا تأثیر خوبی بر مشتری بگذارد.

گارسون , سالنکار , ویتر , ویترس 

گارسون در واقع بیشترین ارتباط را با مشتری دارد. حداقل ملزومات یک گارسون خوب داشتن مهارت­های روابط عمومی بالا، ظاهر تمیز و مرتب و همچنین مهارت در سرو غذا و نوشیدنی است.

مسئول میز:

این فرد در واقع مسئول تمیز کردن میز­ها و به طور کل رسیدگی به امور میزهاست. یک مسئول میز خوب باید حواسش به همه میزها باشد که به محض خالی شدن آنها را تمیز کرده و همچنین در صورت اتمام دستمال، نمک و فلفل، سس و یا ظرف تمیز آنها را به سرعت شارژ کند.

صندوق دار:

صندوق دار باید مؤدب، موجه و با دقت باشد. صندوق دار باید حواسش به سفارشات و حساب و کتاب هر میز باشد و این موضوع نیازمند سواد و دقت بالا است. همچنین باید صندوقدار شما بر نرم افزاری که استفاده می کنید مسلط باشد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *